Sposób na odciski po bieganiu

To całkowicie normalne, że jeżeli biegamy, to czasami uskarżamy się na odciski – szczególnie na początku swojej przygody z ową aktywnością fizyczną, faktycznie możemy uskarżać się na mniejsze bądź większe problemy z odciskami. Co zrobić, aby problem z odciskami był możliwie jak najmniejszy?

Obuwie zapobiegnie odciskom po bieganiu

Przede wszystkim bardzo istotne jest to, aby biegać w odpowiednim obuwiu. Niech będzie wygodne, dostosowane do rozmiaru naszej stopy. To samo ze skarpetami, w których biegamy. Niesamowicie ważne jest to, aby została wykonana rozgrzewka przed rozpoczęciem biegów, wtedy z całą pewnością będzie o wiele trudniej o odciski. Nie można nie wspomnieć także o tym, iż najzwyczajniej w świecie piekielnie istotne jest to, aby biegać po takim podłożu, które jest przyjazne. Jeżeli będziemy biegali po chociażby kostce brukowej, to naprawdę nie dziwmy się, że będziemy mieli poważne odciski na stopach. Co jednak robić, gdy już pojawią się odciski, jak z nimi walczyć?

Odpoczynek

Przede wszystkim powinniśmy dać odpocząć swoim stopom. Tutaj nie ma jakiegoś wielkiego pola do manewru – po prostu nasze stopy muszą odpocząć. Jeżeli ból jest poważny, nie będzie żadnym grzechem, jeżeli najzwyczajniej w świecie odpuścimy sobie bieganie na jakiś czas. Co jak co, ale naprawdę nic wielkiego się nie stanie, nasze samopoczucie jest w tym momencie najbardziej istotne.

Masaż to nasz ratunek

Trzeba wziąć pod uwagę także to, aby po prostu docenić sporo bardziej znaczenie masażu. Znajdziemy w Internecie poradniki dotyczące masażu, dzięki którym będziemy w stanie samodzielnie masować swoje stopy, to raczej żaden problem. Oczywiście nie można nie wspomnieć także o plastrach, dzięki którym faktycznie odciski będą znacznie lżejsze. Jedno jest pewne – sposobów na odciski po bieganiu jest naprawdę wiele, i generalnie nie powinniśmy obawiać się tak bardzo odcisków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *